تفاهم نامه همکاری بین کانون‌های مساجد هرمزگان و آموزش فنی و حرفه‌ای منعقد شد 

تفاهم نامه همکاری مشترک بین ستادهماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان و اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای این استان منعقد شد.  
کد خبر: ۶۹۵۰۰۲
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۳ - ۰۷:۳۳ - 30September 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از هرمزگان، این تفاهم نامه به منظور ارتقای توانمندی و مهارت نوجوانان، جوانان عضو کانون های فرهنگی هنری با هدف دستیابی به اشتغال پایدار و بهره مندی بهینه از ظرفیت های متقابل در جهت تقویت و توسعه فرهنگ مهارت آموزی، عدالت آموزشی، توانمندسازی اقتصادی، سرمایه گذاری علمی و توسعه کمی و کیفی خدمات در سال جهش تولید با مشارکت مردم منعقد شد.

این تفاهم نامه همکاری مشترک توسط اسلام خواجه یی سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان و محمد بذرافشان مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای هرمزگان امضا شد. 

این تفاهم نامه با موضوع نیازسنجی، برنامه ریزی و اجرای آموزش های مهارتی به منظور توانمندسازی نوجوانان و جوانان مسجدی متناسب با نیاز بازار کار  و با هدف احراز شرایط اشتغال در بین آموزش نوجوانان و جوانان مساجد، توسعه و تقویت فرهنگ کار و مهارت آموزی، ایجاد زمینه مناسب برای شناسایی استعدادهای مهارتی در بین بچه مسجدی ها و کمک به خلاقیت، رشد و مهارت های کسب و کار اعضای کانون ها در 11 ماده و در دو نسخه جداگانه که هر کدام حکم واحد دارد تنظیم شده است و به مدت سه سال اعتبار دارد.

اعلام ظرفیت های مراکز دولتی آموزش فنی و حرفه ای و آموزشگاه های آزاد استان به ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد، در اولویت قرار دادن پذیرش کارآموزان معرفی شده از طریق کانون در مراکز دولتی آموزش فنی و حرفه ای در چهارچوب ضوابط و مقررات مربوطه و تلاش در جهت تخفیف شهریه(تا 50 درصد) آموزشگاه های استان برای کارآموزان معرفی شده از طریق کانون فرهنگی هنری از تعهدات اداره کل آموزش فنی و حرفه ای در این تفاهم نامه است.

صدور مجوز مهارت آموزی در محیط کار واقعی برای کارفرمایان صنفی معرفی شده از طرف کانون های فرهنگی هنری مساجد، معرفی کارآموزان معرفی شده از طرف کانون ها به کارگاه های صنفی واجدالشرایط در قالب طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی و ارائه مشاوره هدایت آموزشی-شغلی به کارآموزان معرفی شده جهت طی دوره در مراکز آموزش ثابت دولتی اداره کل از دیگر تعهدات اداره کل آموزش فنی و حرفه ای است.

برگزاری آزمون، ارزشیابی و سنجش مهارت براساس تقویم و برنامه زمان بندی اداره کل و ارائه گواهی نامه صلاحیت شغلی حرفه هایی که دارای کد استاندارد مهارت سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور باشند برای افراد بالای 15 سال، در صورت موفقیت در آزمون های کتبی و عملی مطابق با قوانین و مقررات سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و همچنین اعزام مربی به کانون های فرهنگی هنری مساجد محلات هدف سکونت گاه های غیررسمی و نقاط بحرانی در صورت تقاضا و داشتن امکانات اولیه برگزاری دوره آموزشی بخش دیگری از تعهدات اداره کل آموزش فنی و حرفه ای است.

تعهدات ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان در این تفاهم نامه شامل اطلاع رسانی و معرفی ظرفیت های مراکز آموزش فنی و حرفه ای دولتی و آموزشگاه های فنی و حرفه ای آزاد در سطح شهرستان های استان به نوجوانان و جوانان مستعد مسجدی جهت کسب مهارت، تلاش در جهت ارتقای فرهنگ مهارت آموزی در بین نوجوانان، جوانان و خانواده های آنان و دیگر متقاضیان جامعه هدف تفاهم نامه و شناسایی نوجوانان و جوانان علاقمند مسجدی به کسب مهارت و معرفی آنان به مراکز آموزش فنی و حرفه ای دولتی و آموزشگاه های آزاد است.

اطلاع رسانی ظرفیت های طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی به کارفرمایان صنفی و تشویق و ترغیب آنان جهت مشارکت در طرح مذکور و پذیرش جوانان مستعد از طریق مراکز آموزش فنی و حرفه ای دولتی و شناسایی و معرفی جوانان علاقه مند به فراگیری مهارت در قالب طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی به کارفرمایان صنفی از طریق مراکز آموزش فنی و حرفه ای دولتی از دیگر تعهدات ستاد هماهنگی کانون های مساجد هرمزگان است.

تشکیل کارگروه مشترک راهبردی در سطح استان با عضویت نمایندگان اداره کل و ستاد هماهنگی کانون ها به منظور هماهنگی و هدایت اجرای تفاهم نامه و همچنین نظارت و ارزیابی میزان پیشرفت و رفع موانع اجرای، همکاری متقابل در نیازسنجی، امکان سنجی، ارزیابی آموزشی، تدوین و بازنگری استاندارد های آموزش شغل و شایستگی و همچنین اطلاع رسانی به کلیه واحدهای زیر مجموعه دو دستگاه در سطح استان نیز از تهعدات مشترک ذکر شده در این تفاهم نامه است.

مسئولیت نظارت مستقیم بر حسن اجرای تفاهم نامه در کلیه مراحل از طرف اداره کل آموزش فنی و حرفه ای هرمزگان با ثناالدین فرهمند رئیس مرکز شماره یک بندرعباس و از طرف ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان با داوود تنی پور است.

یک هزار و 63 کانون فرهنگی هنری با عضویت بیش از 140 هزار نفر نوجوان و جوان در سطح مساجد استان هرمزگان وجود دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار